Potrivit Hotărârii nr.81/2020 a Biroului Electoral Central, alegătorul care deține un act de identitate al cărui termen de valabilitate a expirat sau expiră în perioada 1 martie – 27 septembrie 2020, își poate exercita dreptul la vot în baza acestuia, perioada de valabilitate fiind extinsă în contextul măsurilor speciale impuse pentru protecția cetățenilor.
Cu toate acestea, în cazul în care cetățenii doresc să obțină un act de identitate valabil, Serviciului de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu vine în sprijinul sibienilor și a locuitorilor comunelor arondate pe linie de evidență a persoanei (Cristian, Gura Râului, Marpod, Poplaca, Rășinari, Roșia, Șura Mare și Vurpăr) și va adopta în perioada următoare o serie de măsuri pentru ca persoanele cu drept de vot care au cartea de identitate expirată să poată intra în legalitate și să își exercite acest drept la alegerile pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie 2020.
1. Reducerea termenului de eliberare a actului de identitate. Cererile preluate în perioada premergătoare alegerilor locale vor fi soluționate mai rapid, iar actele de identitate vor fi eliberate în perioada 26 -27 septembrie.
2. Prelungirea programului de lucru. Ghișeele Serviciului de Evidență a Persoanelor vor fi deschise și sâmbătă, 26 septembrie și duminică, 27 septembrie, după următorul program:
– Sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8-16 pentru preluări și eliberări de acte;
– Duminică, 27 septembrie, între orele 7-18 pentru preluări și eliberări de acte, iar în intervalul orar 18-21, doar pentru eliberarea de cărți de identitate
Precizare referitoare la procedura pe parcursul celor două zile cu program prelungit:
! depunerea documentelor la ghișeu se va face în baza bonurilor de ordine, fără a mai fi nevoie de o programare online.
!! încasarea taxei pentru eliberarea actelor de identitate se va face la ghișeul serviciului de evidență a persoanelor, și nu la casieriile Direcției Fiscale Locale Sibiu și oficiile poștale, cum se realizează în mod normal, acestea neavând program în weekend.
3. Extinderea numărului de programări online. Dat fiind numărul mare de persoane care solicită eliberarea actelor de identitate în aceste săptămâni, numărul zilnic al programărilor online a fost extins de la 50 de programări la 72 de programări, respectiv la 78 de programări pentru în zilele de miercuri. Astfel, timpul de preluare a documentelor la ghișeu s-a diminuat de la 7 minute la 5 minute/cetățean.
Pentru evitarea decalării programărilor, cetățenii sunt rugați să aibă pregătite toate documentele necesare eliberării actului de identitate, precum și să achite în prealabil taxa de eliberare a actului de identitate, la casieriile Direcție Fiscale Locale Sibiu sau la oficiile poștale, în programul de lucru al acestora.
Actele necesare pentru eliberarea actului de identitate se regăsesc la avizierele de la sediul Primăriei de pe bulevardul Victoriei nr.1-3, precum și pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Sibiu, sibiu.ro, la secțiunea Informații Publice – Acte necesare – Evidența Persoanelor, prezentate pe categorii, în funcție de cazul particular în care se află cetățeanul.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.