START programului de bugetare participativă 2019! Implică-te şi tu!

Divertisment

De duminică, 1 septembrie începe a doua ediţie a programului de bugetare participativă organizat de Primăria Sibiu pentru a atrage cetăţenii în activităţile şi deciziile administraţiei locale. 

CINE POATE PARTICIPA?
Toţi cetăţenii interesaţi de dezvoltarea municipiului Sibiu pot depune proiecte şi pot vota, cu condiţia să fi împlinit 18 ani. 

CUM PARTICIPAŢI? 
Accesaţi www.bugetareparticipativa.sibiu.ro. 

Dacă doriţi să depuneţi un proiect, creaţi un cont în câţiva paşi uşori. Apoi selectaţi una dintre următoarele şase categorii: 

1. Alei, trotuare şi zone pietonale
2. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei
3. Spaţii verzi şi locuri de joacă
4. Amenajare spaţii publice (ex : mobilier stradal, etc)
5. Educaţie
6. Smart City

Completaţi datele solicitate despre proiect care nu trebuie să depăşească valoarea maximă de 150.000 de Euro (inclusiv TVA). 

Proiectele se pot depune şi offline, în scris, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni sau prin poştă, pe adresa: Primăria Municipiului Sibiu, str. Samuel Brukenthal, nr. 2, 550178 Sibiu. Formularele care trebuie completate se pot procura de la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, acolo unde va funcţiona un punct de suport pentru cetăţenii nefamiliarizaţi cu computerul, dar care doresc să participe.

Dacă doriţi să votaţi unul dintre proiectele depuse, atunci veţi fi invitat să vă creaţi un cont ca să vă puteţi exprima votul pentru cele pe care le consideraţi benefice oraşului, conform calendarului. 
CALENDARUL PROGRAMULUI

• 1 – 22 septembrie – depunerea proiectelor: puteţi depune un singur proiect la fiecare categorie.

• 23 septembrie – 20 octombrie: analiza proiectelor de către Primărie. Se vor 
selecta proiectele eligibile, cele a căror implementare este fezabilă şi ţin de aria de competenţă a Primăriei Sibiu

• 21 – 30 octombrie – prima etapă de vot: fiecare cetăţean poate vota un singur 
proiect din fiecare categorie. Primele trei proiecte clasate din fiecare categorie se vor califica în a doua etapă de vot. Până la concurenţa a maxim 30 de proiecte, Primăria Sibiu poate selecta şi alte proiecte eligibile, în funcţie de numărul de voturi sau oportunitatea proiectului, indiferent de domeniul din care fac parte.

• 5 noiembrie – validarea votului şi anunţarea proiectelor selectate

• 6 – 16 noiembrie – a doua etapă de vot: fiecare cetăţean va putea vota un singur 
proiect din cele selectate în prima etapă

• 29 noiembrie – afişarea rezultatelor finale: vor fi selectate maxim 10 proiecte, în 
ordinea numărului de voturi primite. Aceste proiecte vor fi implementate de Primăria Sibiu începând cu 2020.

Mai multe informaţii, precum şi regulamentul complet al programului, le puteţi găsi pe platforma www.bugetareparticipativa.sibiu.ro. Pentru întrebări suplimentare şi pentru suport în depunerea sau votarea proiectelor depuse pe platforma de bugetare participativă, vă aşteptăm să ne contactaţi la: bugetare.participativa@sibiu.ro sau prin telefon, la numărul 0269506526.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.